چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

از فروش هدایای ریاست جمهوری به نفع فقرا تا به باد دادن میلیاردی پول ملت در"نمایش استادیوم آزادی"

جالب است! 70 هزار نفر از از استان های مختلف هماهنگ کرده و با بودجه بیت المال به تهران آوردند و هزینه های رفت و آمد و اقامت و تغذیه و حق ماموریت و اجرای مراسم و تدارکات از هلی کوپتر و پوسترها گرفته تا بیلبوردهای خیابانی و ساندیس و ... را از بودجه نحیف ناشی از تحریم و سوء مدیریت ، پرداخت کردند که چه بشود؟ که رئیس جمهور یک سخنرانی کند و به 9 نفر لوح تقدیر بدهد!

واقعاً یعنی چه که رئیس جمهور در اسفند ماه ، هدایا را می فروشد که چند صد میلیون برای نیازمندان جمع شود ولی در فروردین ، چند میلیارد که می توانسته برای همان نیازمندان صرف کند را هزینه مراسم نمایشی استادیوم آزادی می کند تا به 9 نفر لوح تقدیر بدهد. واقعاً هر لوح تقدیر برای ملت ایران چقدر آب خورده است؟!

ولی نمی توان در برابر به زباله دانی ریختن پول ملت در روز روشن توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور ، سکوت کرد و آن را نادیده گرفت.
در این وانفسای بودجه ، که کارگران بسیاری در دریافت حقوق ماهانه شان نیز مشکل دارند و همان افرادتحت پوشش بهزیستی هم همچنان نیازمندند ، آیا لازم بود  70 هزار نفر را از مدت ها قبل بسیج کرد و از نقاط مختلف کشور به تهران و استادیوم آزادی آورد که آقای رئیس جمهور می خواهد به 9 نفر لوح تقدیر بدهد؟
نمایش استادیوم آزادی در حیف و میل کردن بودجه در استادیوم آزادی را در تاریخ معاصر ایران می توان با جشن های 2500 ساله مقایسه کرد و این اقدام را ماکت بسیار کوچکی از آن حیف و میل تاریخی دانست با این تفاوت که در جشن های 2500 ، کلیت رژیم بدان ولخرجی دست یازید و مورد غضب مردم قرار گرفت و این بار ، دولتی رو به پایان ، در سطحی کوچکتر ، پول مردم را برای یک مراسم بیهوده به باد داد ؛ اما وجه اشتراک شان نیز همین هدر دادن بودجه عمومی بود.

رئیس جمهوری که روزگاری می گفت فقط یک نوع غذا باید بر سر سفره اش باشد و عکس های ساده زیستی اش بر سر سفره ای با نان و پنیر ، هوش از سر دلداگانش می برد ، اینک به راحتی آب خوردن ، میلیاردها تومان را بر سر یک مراسم صد در صد بی فایده و برای دادن لوح تقدیر به 9 نفر ، بر باد می دهد و آب هم از آب تکان نمی خورد و کسی هم پیگیر نمی شود که این ولخرجی ها از کیسه ملت با کدام مجوز انجام می شود؟!

اگر آن روز که رئیس جمهور ، دهها نفر زائد بر نیاز ، از دوستان و خانواده و اقوام گرفته تا مسوولان بی ربط را با خود به سفر نیویورک برد و برایشان هزینه های آنچنانی کرد ، با او برخورد قانونی می شد که چرا پول ملت ایران را صرف سفر نیویورک این ها کردی؟ امروز شاهد پرده دیگری از این ریخت و پاش در روز روشن نبودیم. اینان فکر می کنند که پول ملت ایران بی پایان است و آنها هم حق دارند ، هر کاری دلشان خواست با این پول انجام بدهند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267690

 "توپ تانک فشفشه ... ناهار ما چی میشه"  

خبرهای حاشیه ای خود قبل از آغاز مراسم امروز پنجشنبه دولت در استادیوم 100 هزار نفری آزادی در تهران:
هم اکنون میان تعدادی از حاضران در ورزشگاه آزادی وعده های غذایی ناهار توزیع شده است اما هنوز تعداد زیادی از حاضران وعده های غذایی خود را دریافت نکرده اند. این امر باعث نارضایتی بسیاری از حاضران در ورزشگاه شده؛ تا جایی که عده ای از آن ها شعار «ناهار! ناهار!» سر داده و در قسمت دیگری از ورزشگاه شعار می دهند: «توپ تانک فشفشه، ناهار ما چی می شه!»
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267651

عامل بروز میگرن چیست؟

مدت‌هاست که تصور می‌شود درد میگرن ناشی از انبساط شریان‌‍‌های خارج از جمجمه است؛ اما دانمارکی‌ها بر این باورند که حساس‌شدن فوق‌العاده رشته‌های عصبی در اطراف شریان‌های خونی عامل بروز این دردهاست.
این دانشمندان اسکن‌های MRI متعلق به 19 زن که از میگرن رنج می‌بردند، را بررسی و شریان‌های آن‌ها را طی یک حمله مطالعه کردند.
گفتنی است تمامی این زنان بدون داشتن اختلالات بینایی از میگرن رنج می‌بردند.
این بدین معناست که میگرن در آن‌ها به یک طرف سر مرتبط است و محققان حاضر در این پروژه طرف دیگر مغز را برای بررسی تفاوت‌های دو طرف این عضو مطالعه کردند.
آن‌ها دریافتند که برخلاف باور عموم، شریان‌های خونی طی حمله میگرنی منبسط نشدند و بنابراین عامل دیگری برای بروز درد وجود داشت.
این محققان پس از انجام تحقیقات لازم پی بردند که شریان‌های واقع در بیرون جمجمه طی حملات میگرنی منبسط نشدند و شریان‌های داخل جمجمه نیز در سمتی که سردردها احساس می‌شدند، در مقایسه با طرف بدون درد سر، فقط اندکی منبسط شدند.
به گزارش دانشمندان مرکز نورولوژی لنست، این موضوع همچنین پرسش‌هایی را در خصوص چگونگی عملکرد داروی معمول برای میگرن یعنی sumatriptan برمی‌انگیزد و بنابراین پیش از داشتن یک اسکن MRI دیگر، این دارو به بیماران میگرنی داده شد.
بررسی‌ها نشان داد که شریان‌های خونی واقع در درون جمجمه هنوز اندکی منبسط شده بودند (حتی پس از رفع میگرن) و این بدین معناست که دارو آن‌گونه که پیشتر تصور می‌شد، عمل نمی‌کرد.
تحقیقات آتی باید به دنبال تضمین این نکته باشد که این دارو در درون سیستم عصبی مرکز/مغز عمل خواهد کرد و این که باید قادر باشد از سد خونی مغزی عبور کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267689

درآمدهای مالیاتی دولت افزایش می‌یابد

کمیسیون تلفیق در جلسه امروز خود درآمدهای مالیاتی دولت را بررسی کرد و هرآنچه دولت در بودجه آورده بود، تصویب شد.
درآمدهای مالیاتی دولت در مجموع با توجه به برخی رقم‌ها تغییر می‌کند و از 53 هزار میلیارد تومان به 55 هزار میلیارد تومان در سال 92 افزایش پیدا خواهد کرد.
منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/314178

افزایش خانواده های زیرخط فقر بر اثر پرداخت هزینه های سنگین درمان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر درمان کوچکترین بیماریها برای مردم رنج‌آور و مشکل شده است،در حال حاضر وقتی یک نفر دچار بیماری نسبتا سختی می‌شود باید برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان تمام زندگی خود را بفروشد که این موضوع موجب افزایش تعداد خانواده‌های زیر خط فقر می‌شود.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267649

باز هم انفجار گاز در اهواز!

انفجار گاز در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه در خیابان ادهم اهواز به وقوع پیوست که بر اثر این حادثه دو واحد مسکونی از این ساختمان به صورت کامل تخریب شدند و منازل مسکونی اطراف محل وقوع حادثه نیز از 10 تا 20 درصد دچار تخریب شدند.
بر اثر این حادثه که خوشبختانه تلفات جانی نداشت، چهار نفر شامل یک مرد، یک زن و دو کودک مجروح شدند که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/314268

۳۰۰۰ آقازاده دانشجو در خارج هنوز برنگشته‌اند!

با گذشت دو سال و هشت ماه از قرار گرفتن عزم مجلس بر بازگرداندن آقازاده‌هاي شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي خارج به كشور از طرفي و افزايش ظرفيت دانشگاه‌هاي داخلي در رشته‌ها و مقاطع مختلف، گزارش‌هاي رسيده نشان مي‌دهد همچنان فرزندان مسئولان كه براي تحصيل به خارج از كشور مهاجرت كرده‌اند براي بازگشت به كشور مقاومت مي‌كنند و آئين نامه‌هاي صادر شده تنها براي غيرآقازاده‌ها اجرايي مي‌شود.
۳ هزار نفر از ميان آمار دانشجويان ايراني خارج از كشور را فرزندان مسئولان تشكيل مي‌دهند و مجلس تا بازگرداندن تمام كساني كه با استفاده از رانت براي تحصيل به خارج از كشور مهاجرت كرده‌اند، تلاش خواهد كرد و اين موضوع هرگز دستخوش مرور زمان نمي‌شود.
همچنان آقازاده‌ها در خارج از كشور مشغول به تحصيلند و در برابر بازگشت مقاومت مي‌كنند.
نتيجه اين بحث‌ها اين است كه از ۳ هزار و ۳۰۰ نفري كه به كشور بازگشته‌اند هيچ كدام آقازاده نبوده اند!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267634

سانسور شلوار جین در صداوسیما!

چندی پیش به عنوان کارشناس سینمایی به یک برنامه تلویزیونی مربوط به «شبکه خبر» دعوت شدم تا پیرامون فیلم های سینمای جهان به نقد و تحلیل بپردازم. ... برنامه روی آنتن رفت و اثری از صحبتهای من در برنامه نبود!!!
وقتی علت را جویا شدم پاسخم را این گونه دادند که بنده شلوار جین به پا داشته ام و از این حیث تصویر بنده قابل پخش نبوده است!

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267646

+ نوشته شده توسط سیاوش در جمعه سی ام فروردین 1392 و ساعت 0:2 | نظر بدهید

صنعت سیستان و بلوچستان پیش از زلزله هم مخروبه بود

یك فعال كارگری در زابل درباره آثار زلزله اخیر بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی این استان پهناور كمتر از انگشتان دست واحد صنعتی بزرگ وجود دارد و بخش صنعت استان بدون وقوع زلزله نیز اینك مخروبه است.
رقم واقعی نرخ بیکاری در این استان بیش از ۲۰ درصد است.

هم اکنون شهرکهای صنعتی این استان به مخروبه‌ای تبدیل شده‌اند و این در حالیست که این واحد‌ها با هدف ایجاد و حفظ اشتغال احداث نشده‌اند بلکه عده‌ای سودجو و دلال با ساختن سوله‌های خالی سعی کرده‌اند با متقاعد کردن دولت و دریافت وام‌های كلان بانکی، سرمایه بدست آورده را در جایی دیگر سرمایه گذاری کنند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=63513

انفجار کارخانه تولید کود شیمیایی دو نفر را كشت

بر اثر انفجار یک کارخانه تولید کود شیمیایی در تگزاس آمریکا دو نفر كشته شدند.سی ان ان: کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار در یک کارخانه تولید کود شیمیایی در تگزاس آمریکا تایید شده است.

در این حادثه که ساعت هفت و پانزده دقیقه شب گذشته به وقت محلی رخ داد احتمالا حدود یکصد نفر نیز زخمی شده‌اند. هم اکنون ساکنان خانه‌های منطقه اطراف محل انفجار تخلیه شده‌اند. علت تخلیه ساکنان این منطقه این است که یک مخزن دیگر حاوی مواد شیمیایی در این کارخانه وجود دارد که هنوز منفجر نشده است و احتمال آتش گرفتن آن وجود دارد.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=63609

اعلام حداقل دریافتی کارگران در سال جاری

با لحاظ کردن تمام مزایای کارگران در سال جاری از حدقل دستمزد، حق اولاد دوفرزند، کمک هزینه مسکن و بن نقدی، هر کارگر ماهیانه 629 هزار و 550 تومان دریافت خواهد کرد.
 به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال گذشته و با در نظر گرفتن رقم سنوات برای گروه یک؛ حسب مورد تعلق خواهد گرفت. از ابتدای سال 92 همه کارگران قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار باشند یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد،اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر مشمول دریافت پایه سنوات خواهند بود.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/314241



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 30 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب